LADA

Az új szovjet autót, a Ladát a ifjúság és a szépség szláv istennőjéről nevezték el. / CCCP / "Csak keresztbe, avagy a kilincs legyen muslincás."

lada8.jpg      FEltöltés alatt..........................................................

 

A Lada 1500-at (Vaz 2103) Európa meghódítására szánták. S ez jórész sikerült is.

A 60-as évek Szovjetuniójában egyre inkább elkelt volna már egy korszerű, közép-kategóriájú gépkocsi-hogy teljesülhessenek a "társadalmasított" egységek igényi, sőt a magánszemélyekéi is. Ezt az egyre határozottabb ablakot öltő szükséget elégítette ki a Lada.

A Lada emblémája egy viking hajóvá stilizált ószláv csónak. A VAZ üzemei a Volga mentén épültek.

A Lada többé-kevésbé eleget tett az autóvásárlók várakozásainak. Az átlagember szemében mindenre használható volt. A VAZ 2107 (fenti kép) a Fiat 124-licenc utolsó változata.Ezt a kocsit ma is gyártják!!!!

A Lada Magyarországon: A szovjet autógyártás legismertebb terméke-igazi választék híján- keresett autó volt Magyarországon is. Aki nem juthatott a VW "Bogár"-hoz vagy egyéb nyugati márkájú autóhoz- márpedig csak igen kevesen juthattak- az bizony szívesen vette meg az olasz Fiat céggel való kooperációban készült Zsigulit, illetve annak, "európai" változatátt, a Ladát. A lengyel Polski 125-ből viszonylag kevés jött be az országba, és annak a karosszériája a terjengő hírek szerint nem volt éppen a legtartósabb.

Még mindig gyártják?:  A szovjet mérnökök korszerűsítették ezeket at autókat, de hosszú éveken át a Fiat 124-en alapult minden konstrukciós megoldás. A Ladák utolsó nemzedéke a 2107-es model volt, a 80-as évekből: azt fokozatosan kiszorította azután egy új felépítésű kocsi, a Szamara. Sok hozzáértő szerint az olasz-szovjet konstrukció egyedi és hiánypotló. Kevésbé ismert üzemekben készültek farmotoros Ladák is. Arról is keringenek legendák, hogy valahol Oroszországban távoli részén még gyártják a klasszikus Lada 2101-es és 2103-as modellt, állítólag 2500 dollár az áruk.

 Dátumok:

1956. október 4.      -A Szovjetunióban felbocsáltják a Föld első műholdját, a Szputnyik 1-et.

1957. november 3.  - Lajka kutya a Szputnyik-2 fedélzetén a világűr meghódítására indul.

1958. december 18.  -Az első távközlési műhold ( a SCORE) közvetíti az Egyesült Államok elnökének, Dwight D. Eisenhowernek a volághoz intézett újévi jókívánságait.

1961. április 12.  -Jurij Gagarin szovjet űrhajós az első ember, aki Föld körüli pályán megkerüli a bólygonkat.

1966. augusztus 15.  -A szovjetunió licencszerződést ír alá az olasz Fiat céggel a Fiat 124-es gépkocsik gyártására.

1969. július 20.  -A Holdra lép az első ember: Neil Armstrong amerikai űrhajós. 

1970. április 19.  -A pártvezetők jelenlétében begördül a VAZ autógyár főterére a Lada 2101 prototípus sorozatának az első hat példánya.

1972.  -Bemutatják a Lada 2103-as, új modelljét.

1975. július 15.  -A Szovjetunió és az Egyesült Államok közös űrrepülési vállalkozásában összekapcsolódik a Szojuz és az Apolló űrkabinja. Ezzel véget ér az űrverseny

2009.  -A Lada 2107-es modellt, a 2101-es és a 2103-as utódját alighanem ma is gyártják Oroszország AutoVaz üzemeiben..........



Weblap látogatottság számláló:

Mai: 41
Tegnapi: 5
Heti: 83
Havi: 46
Össz.: 182 085

Látogatottság növelés
Oldal: Lada Történelem
LADA - © 2008 - 2024 - ladafun.hupont.hu

A HuPont.hu honlap ingyen regisztrálható, és sosem kell érte fizetni: Honlap Ingyen.

ÁSZF | Adatvédelmi Nyilatkozat

X

A honlap készítés ára 78 500 helyett MOST 0 (nulla) Ft! Tovább »